HTML

Statler & Waldorf - a kritikus páholy

Társadalom- és kultúrkritika, turizmus, városszeretés, valamint a nők és férfiak közötti egyenlőséget érintő témák. Egy blog Statler és Waldorf kritikai hozzáállásával, de korántsem a páholyból szemlélve a dolgokat.

Legutóbb ezt írtátok

Kulcsszavak

admont (1) ajánló (31) állat (1) alma mahler (1) altaussee (1) amerika (13) antsy pants (1) austen (1) ausztria (45) barcelona (4) bécs (68) berlin (3) betancourt (1) bhuttó (1) bicikli (5) biznisz (1) bkv (6) blog (6) bölcsőde (4) brandauer (1) brotherhood of man (1) brüsszel (1) budapest (25) bük (1) bulvár (3) bűn (2) burgenland (1) celine dion (1) cirkusz (1) civil kurázsi (24) civil kurazsi (4) collegium hungaricum (1) család (14) családtámogatás (7) csalogány (1) culturawien (1) david bowie (2) del ponte (1) demokrácia (1) díj (1) diszkrimináció (1) divat (1) dixie chicks (1) dizájn (3) donovan (1) döntéshozatal (5) ebh (1) egyház (2) élet gondolatébresztő közélet kritika megmondás tudomány vélemény (1) emberi jogok (4) emberkereskedelem (1) emma thompson (1) ensz (3) építészet (5) erőszak (21) étel ital (15) étterem (9) eu (3) európa (7) falk miksa (1) fats domino (1) fejlesztés (2) feminizmus (3) férfiak (14) film (23) foci (2) fogyatékos (6) fotó (6) franciaország (1) fürdő (2) gary oldman (1) gazdaság (8) gender mainstreaming (5) george harrison (1) gondolatébresztő (1) gosausee (1) gyerek (21) háború (2) hallmark (1) háztartás (3) heinz fischer (1) helyek (9) hobbi (1) holokauszt (3) humor (2) i. erzsébet (1) időjárás (1) india (3) internet (3) irán (1) irodalom (14) iszlám (1) isztambul (2) izland (2) jane birkin (1) japán (2) jeruzsálem (2) joan baez (1) john lennon (1) jugoszlávia (1) juno (1) kánaán (1) katie melua (1) kerekesszékes (8) kiállítás (18) kimya dawson (1) kína (1) koelbl (1) koestler (1) költözés (1) konferencia (5) könyv (12) korcsula (1) kórház (1) kőszeg (1) kosztolányi (2) középkor (1) közlekedés (17) kreatív (4) kritika (26) kt tunstall (1) kultúra (9) kvóta (10) lámpás (1) lapszemle (34) leonard cohen (1) lift (1) lmbt (12) (1) london (1) los angeles (2) lustig (1) luz casal (1) maci (1) márai (1) máv (3) megmondás (1) menekült (1) mese (2) műgyűjtők éjszakája (1) munka (6) napló (1) németország (2) nemi erőszak (3) nemzetkép (1) népesedéspolitika (2) nina simone (1) (31) nők (91) norvégia (1) nyelv (3) oecd (1) oktatás (4) padova (1) pakisztán (1) pápa (1) párizs (4) paul mccartney (1) pécs (1) persepolis (1) pink floyd (1) plassnik (1) polcz alaine (1) politika (30) pozsony (1) programok (1) prostitúció (6) pürgg (1) pusa (1) rasszizmus (1) regisztrált élettársi kapcsolat (1) reklám (12) remíz (1) roma (1) ruszt (1) salzburg (2) san diego (2) schwartzer (1) skansen (1) something (1) sport (4) stockholm (4) svájc (6) svédország (8) swarowski (1) szabadság (1) szexizmus (6) szexuális felvilágosítás (1) színház (4) szobor (2) szoftver (1) szombathely (1) szórakozás (1) sztereotípia (4) szülés (3) tanulás (1) tehén (1) temető (2) tenerife (2) terrorizmus (1) test (3) tévé (9) them (1) the beatles (1) the who (1) történelem (22) törvény (2) tudás (1) tudomány (7) turizmus (34) ünnep (28) űrkutatás (2) valcer (1) van gogh (1) vapiano (1) város (41) varsó (1) vécé (4) velence (4) víz (1) wahorn (1) wellness (1) wikigender (1) wikipedia (1) zaklatás (3) zene (31) zöld (14) zsidó (3) Címkefelhő

Ellenvilágok - osztrák női filmrendezők kísérleti és rövidfilmjei

2009.03.20. 10:04 Waldorf

Hát adtam az alternatív kulturának a múlt hétvégén, nemcsak transzvesztitákat néztem, de kísérleti filmeket is. Ez utóbbi program a belváros közepén lévő Künstlerhaus Kino-ban volt, ehhez képest az első részben rajtam kívül tán négyen ültek a teremben, később lettünk vagy tizenketten.
Mara Mattuschka, az osztrák kísérleti film enfant terrible-je Running sushi (28 perc) című filmjében egy fura dialógus zajlik. Fiú, lány ülnek a szalag mellett, le-levesznek egy tányért, s pálcikával eszegetnek valami rémes külsejű (jézus, most megyünk hamarosan Japánba, mit fogunk mi ott enni...) apróságot. S közben látjuk őket, meztelenül, amint egy párhuzamos világban igazán kifejezik gondolataikat és érzelmeiket, hihetetlen jó koreográfiával, fura hangokkal, mozdulatokkal, őszinte, mély, kavargó, kialakulatlan dolgok megfogalmazásával.
Kerstin Cmelka 3 perces filmjében – Neurodermitisz a címe – egy csupasz, nagy mellű nő fekete-fehérben krémet ken karjára, nyakára.
Viktoria Tremmel 13 percében a következő történik: egy lány ül barna prémgalléros kabátban és drapp kordnadrágban. Valaki egy óriási ollóval hosszan belevág a kabát elejébe két helyen, aztán felvágja a nadrágot elöl, széthajtja, aztán a kabát ujját, aztán a nadrág alatt lévő nadrággal, harisnyanadrággal (kettővel), a pulóverekkel teszi ugyanezt. Egészen a csupasz karig illetve lábig. Végül a lány feláll s kimegy a képből. A kritikusok szerint ez a film egy Grimm mesére utal, melyben a király megígéri a halálos ágyon fekvő feleségének, hogy csak olyan nőt vesz feleségül, aki olyan szép, mint ő. S aki ugyanolyan lesz, nem lehet más, mint a lánya. A lány ellenkezik, s elmenekül egy őt védő vastag, durva kabátba… Van ilyen Grimm-mese???
Nadine és Caroline egy és ugyanaz, vagy két lány? Nadine Taschler 4 perces filmjében két, egyformán öltözött és egymáshoz nagyon hasonló lány ül egy padon, igazán lehet, hogy csak egy? S az az egy látszik kettőnek? Vagy valóban kettő s egymásba úsznak az alakok? A szürkéskék kép nyugtalan, állandó mozgásban van, akárcsak a két lány alakja, közeledik, összefonódik, egymásbamozdul majd eltávolodik.
Kicsit hasonló Kerstin Cmelka háromperces filmje, Velem a címe, egy nő egy ágyban a mellette lévő árnyképnőt simogatja, szerelmeskedik vele, csókolja, majd hátára fekve viszonzást vár.
Aztán egy film, amiről tényleg majdnem kimentem. 16 perc nagyon hosszú tud ám lenni, ha a kép állandóan rohan, mintha a kamerát a száguldó vonatból, autóból tartanánk kifelé és vennénk fel mindent, ami csak jön. S közben egy elviselhetetlen monoton hangos zörgés. On the road – Christa Biedermann – az sem segített, hogy néhány kép Budapesten készült, vagyis a rendező-operatőrnő végigrohant a Lánchídon. Ennyit láthattunk Miami tengerpartjából, Barcelona fényeiből vagy Berlin utcáiból is.
Nachtigall – Fülemüle a címe Sophie Ertel ötperces filmjének, ahol egy vöröshajú lány egy kertben Siemens háztartási turmixgéppel turmixolja a leveleket és a füvet.
Laura – amit csak tudni akarsz a telefonszexről 18 percében Beate Foltin, aki több hónapig dolgozott s elégítette ki a betelefonálókat lihegéseivel, biztató kérdéseivel, részletes erotikus meséivel most velünk is megosztja a sexhotline gyakorlati fogásait.
Hát eddig bírtam a kísérleti filmeket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://statlerandwaldorf.blog.hu/api/trackback/id/tr751012546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása