HTML

Statler & Waldorf - a kritikus páholy

Társadalom- és kultúrkritika, turizmus, városszeretés, valamint a nők és férfiak közötti egyenlőséget érintő témák. Egy blog Statler és Waldorf kritikai hozzáállásával, de korántsem a páholyból szemlélve a dolgokat.

Legutóbb ezt írtátok

Kulcsszavak

admont (1) ajánló (31) állat (1) alma mahler (1) altaussee (1) amerika (13) antsy pants (1) austen (1) ausztria (45) barcelona (4) bécs (68) berlin (3) betancourt (1) bhuttó (1) bicikli (5) biznisz (1) bkv (6) blog (6) bölcsőde (4) brandauer (1) brotherhood of man (1) brüsszel (1) budapest (25) bük (1) bulvár (3) bűn (2) burgenland (1) celine dion (1) cirkusz (1) civil kurázsi (24) civil kurazsi (4) collegium hungaricum (1) család (14) családtámogatás (7) csalogány (1) culturawien (1) david bowie (2) del ponte (1) demokrácia (1) díj (1) diszkrimináció (1) divat (1) dixie chicks (1) dizájn (3) donovan (1) döntéshozatal (5) ebh (1) egyház (2) élet gondolatébresztő közélet kritika megmondás tudomány vélemény (1) emberi jogok (4) emberkereskedelem (1) emma thompson (1) ensz (3) építészet (5) erőszak (21) étel ital (15) étterem (9) eu (3) európa (7) falk miksa (1) fats domino (1) fejlesztés (2) feminizmus (3) férfiak (14) film (23) foci (2) fogyatékos (6) fotó (6) franciaország (1) fürdő (2) gary oldman (1) gazdaság (8) gender mainstreaming (5) george harrison (1) gondolatébresztő (1) gosausee (1) gyerek (21) háború (2) hallmark (1) háztartás (3) heinz fischer (1) helyek (9) hobbi (1) holokauszt (3) humor (2) i. erzsébet (1) időjárás (1) india (3) internet (3) irán (1) irodalom (14) iszlám (1) isztambul (2) izland (2) jane birkin (1) japán (2) jeruzsálem (2) joan baez (1) john lennon (1) jugoszlávia (1) juno (1) kánaán (1) katie melua (1) kerekesszékes (8) kiállítás (18) kimya dawson (1) kína (1) koelbl (1) koestler (1) költözés (1) konferencia (5) könyv (12) korcsula (1) kórház (1) kőszeg (1) kosztolányi (2) középkor (1) közlekedés (17) kreatív (4) kritika (26) kt tunstall (1) kultúra (9) kvóta (10) lámpás (1) lapszemle (34) leonard cohen (1) lift (1) lmbt (12) (1) london (1) los angeles (2) lustig (1) luz casal (1) maci (1) márai (1) máv (3) megmondás (1) menekült (1) mese (2) műgyűjtők éjszakája (1) munka (6) napló (1) németország (2) nemi erőszak (3) nemzetkép (1) népesedéspolitika (2) nina simone (1) (31) nők (91) norvégia (1) nyelv (3) oecd (1) oktatás (4) padova (1) pakisztán (1) pápa (1) párizs (4) paul mccartney (1) pécs (1) persepolis (1) pink floyd (1) plassnik (1) polcz alaine (1) politika (30) pozsony (1) programok (1) prostitúció (6) pürgg (1) pusa (1) rasszizmus (1) regisztrált élettársi kapcsolat (1) reklám (12) remíz (1) roma (1) ruszt (1) salzburg (2) san diego (2) schwartzer (1) skansen (1) something (1) sport (4) stockholm (4) svájc (6) svédország (8) swarowski (1) szabadság (1) szexizmus (6) szexuális felvilágosítás (1) színház (4) szobor (2) szoftver (1) szombathely (1) szórakozás (1) sztereotípia (4) szülés (3) tanulás (1) tehén (1) temető (2) tenerife (2) terrorizmus (1) test (3) tévé (9) them (1) the beatles (1) the who (1) történelem (22) törvény (2) tudás (1) tudomány (7) turizmus (34) ünnep (28) űrkutatás (2) valcer (1) van gogh (1) vapiano (1) város (41) varsó (1) vécé (4) velence (4) víz (1) wahorn (1) wellness (1) wikigender (1) wikipedia (1) zaklatás (3) zene (31) zöld (14) zsidó (3) Címkefelhő

Könnyebb közlekedés a jövőben kisgyerekkel

2007.12.21. 16:11 Statler

Két jó hír, bár majd meglátjuk, mi lesz a vége... (Mégiscsak kell a hurráoptimista posztokban némi Statler&Waldorf-os maliciózusság is, nem?)

Egyik, hogy a kismama/kispapa BKV bérlet javaslatot, amiről már korábban beszámoltunk, és amelyet a fővárosi közgyűlés öt pártja támogatta, 2007. december 11-én megtárgyalta a főváros Esélyegyenlőségi, Foglalkoztatáspolitikai és Kisebbségi Bizottsága. Itt az ülés jegyzőkönyve, amiből többek között kiderül, hogy civil szervezetek képviselői, valamint gyakorló szülők is jelen voltak és szerintem nagyon is világosan és egyértelműen érveltek a bérlet bevezetése mellett. A bizottság tagjai arra jutottak, hogy felkérik a főpolgármestert az érintettek körének és a várható költségek felmérésére. Erről nagy vita volt, tulajdonképpen a pénz volt a fő vitatéma az ülésen, mivel a BKV kikalkulálta, hogy nagyjából plusz 1,7 milliárd jelentene nekik, de ez csak akkor, ha hirtelen minden gyesen és gyeten lévő venne bérletet, ami ugye nem valószínű. És nem tudjuk azt se, jelenleg hányan vesznek (teljes árú) bérletet. Ha kevesen, és ha a kedvezményes bérlet annyira megnövelné a bérletet vevő kismamák és kispapák számát, akkor akár pluszbevételt is generálhat a BKV-nak. A legnevetségesebb szerintem az a - szokásos liberális - érv volt (amely faramuciságára Juhász Borbála, a REGINA képviselője nagyon világosan rá is mutatott), hogy egy általános, alanyi jogon járó támogatás politikai döntés kérdése. Arra persze nem gondoltak, hogy a rengeteg nyugdíjas és diák szintén alanyi jogon juthat kedvezményes bérlethez. És nagyon jó volt még, hogy Keveházi Katalin rámutatott: azt feltételezni, hogy minden esetben a 28 ezer ft-os gyeses szülő mellett ott egy kereső, aki támogatja, elég helytelen, tekintve az egyedülálló szülők (elsősorban nők) magas számát.

Másik hír, hogy a MÁV (illetve annak személyszállítással foglalkozó leány(miért nem fiú?)vállalata, a MÁV Start) bemutatkozó sajtótájékoztatóján ígéreteket tett a kisgyerekkel közlekedők helyzetének megkönnyítésére, és a bababarát vonatközlekedés kialakítására. Vagyis a távolsági járatok egy részében család- illetve bababarát szakaszokat alakítanának ki, ami azt jelenti, hogy szőnyeggel borított játszósarkot alakítanak ki, továbbá pelenkázót a mosdóban és lesz elég hely a babakocsiknak. És hogy garantáltan a családosok használják ezeket a szakaszokat, lesz majd helyfoglalás is. A bicikliseknek és  kerekesszékeseknek is jó hír, hogy azokban a kocsikban, ahol először alakítják ki a bababarát szakaszt, már lesz hely nekik is. (A bicikliseknek szintén lenne helyfoglalás.) Több lépésben alakítják ki a családbarát szakaszokat, először a használtan vett német kocsik egy részében, majd a harmadik generációs Intercity-kocsik egy részében. Amúgy a kerékpárosoknak még javaslom, töltsék ki az igényeiket felmérő kérdőívet.

Szólj hozzá!

Címkék: család közlekedés bkv máv nők bicikli

A bejegyzés trackback címe:

https://statlerandwaldorf.blog.hu/api/trackback/id/tr89271533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.