HTML

Statler & Waldorf - a kritikus páholy

Társadalom- és kultúrkritika, turizmus, városszeretés, valamint a nők és férfiak közötti egyenlőséget érintő témák. Egy blog Statler és Waldorf kritikai hozzáállásával, de korántsem a páholyból szemlélve a dolgokat.

Legutóbb ezt írtátok

Kulcsszavak

admont (1) ajánló (31) állat (1) alma mahler (1) altaussee (1) amerika (13) antsy pants (1) austen (1) ausztria (45) barcelona (4) bécs (68) berlin (3) betancourt (1) bhuttó (1) bicikli (5) biznisz (1) bkv (6) blog (6) bölcsőde (4) brandauer (1) brotherhood of man (1) brüsszel (1) budapest (25) bük (1) bulvár (3) bűn (2) burgenland (1) celine dion (1) cirkusz (1) civil kurazsi (4) civil kurázsi (24) collegium hungaricum (1) család (14) családtámogatás (7) csalogány (1) culturawien (1) david bowie (2) del ponte (1) demokrácia (1) díj (1) diszkrimináció (1) divat (1) dixie chicks (1) dizájn (3) donovan (1) döntéshozatal (5) ebh (1) egyház (2) élet gondolatébresztő közélet kritika megmondás tudomány vélemény (1) emberi jogok (4) emberkereskedelem (1) emma thompson (1) ensz (3) építészet (5) erőszak (21) étel ital (15) étterem (9) eu (3) európa (7) falk miksa (1) fats domino (1) fejlesztés (2) feminizmus (3) férfiak (14) film (23) foci (2) fogyatékos (6) fotó (6) franciaország (1) fürdő (2) gary oldman (1) gazdaság (8) gender mainstreaming (5) george harrison (1) gondolatébresztő (1) gosausee (1) gyerek (21) háború (2) hallmark (1) háztartás (3) heinz fischer (1) helyek (9) hobbi (1) holokauszt (3) humor (2) i. erzsébet (1) időjárás (1) india (3) internet (3) irán (1) irodalom (14) iszlám (1) isztambul (2) izland (2) jane birkin (1) japán (2) jeruzsálem (2) joan baez (1) john lennon (1) jugoszlávia (1) juno (1) kánaán (1) katie melua (1) kerekesszékes (8) kiállítás (18) kimya dawson (1) kína (1) koelbl (1) koestler (1) költözés (1) konferencia (5) könyv (12) korcsula (1) kórház (1) kőszeg (1) kosztolányi (2) középkor (1) közlekedés (17) kreatív (4) kritika (26) kt tunstall (1) kultúra (9) kvóta (10) lámpás (1) lapszemle (34) leonard cohen (1) lift (1) lmbt (12) (1) london (1) los angeles (2) lustig (1) luz casal (1) maci (1) márai (1) máv (3) megmondás (1) menekült (1) mese (2) műgyűjtők éjszakája (1) munka (6) napló (1) németország (2) nemi erőszak (3) nemzetkép (1) népesedéspolitika (2) nina simone (1) (31) nők (91) norvégia (1) nyelv (3) oecd (1) oktatás (4) padova (1) pakisztán (1) pápa (1) párizs (4) paul mccartney (1) pécs (1) persepolis (1) pink floyd (1) plassnik (1) polcz alaine (1) politika (30) pozsony (1) programok (1) prostitúció (6) pürgg (1) pusa (1) rasszizmus (1) regisztrált élettársi kapcsolat (1) reklám (12) remíz (1) roma (1) ruszt (1) salzburg (2) san diego (2) schwartzer (1) skansen (1) something (1) sport (4) stockholm (4) svájc (6) svédország (8) swarowski (1) szabadság (1) szexizmus (6) szexuális felvilágosítás (1) színház (4) szobor (2) szoftver (1) szombathely (1) szórakozás (1) sztereotípia (4) szülés (3) tanulás (1) tehén (1) temető (2) tenerife (2) terrorizmus (1) test (3) tévé (9) them (1) the beatles (1) the who (1) történelem (22) törvény (2) tudás (1) tudomány (7) turizmus (34) ünnep (28) űrkutatás (2) valcer (1) van gogh (1) vapiano (1) város (41) varsó (1) vécé (4) velence (4) víz (1) wahorn (1) wellness (1) wikigender (1) wikipedia (1) zaklatás (3) zene (31) zöld (14) zsidó (3) Címkefelhő

Kannibalizmus a reklámban

2007.08.07. 15:29 Statler

Na akkor írjunk mi is erről a förtelmesen gázos Zalabaromfi reklámról.

Nem nagyon részletezném, miért is kifogásolható egy ilyen reklám, inkább beidézem, amit az Önszabályozó reklámtestületnek benyújtott panaszban írtam:

A reklámon egy meztelen felsőtestű, tangába-tűsarkú cipőbe öltözött nő látható háttal ülve, akinek testére az eladásra szánt húsok, ez esetben egy csirke részei vannak rajzolva: far, hár, comb, szárny. A szöveg: Bomba csirke. Zalabaromfi. 100% hús.
Véleményem szerint a reklám, amikor az élelmiszert (húst) a meztelen női testtel hozza összehasonlító kapcsolatba, sérti egyrészt az általános jóízlést, másrészt a nők és férfiak egyenlőségének elvét is, azzal, hogy a női testet tárgyként, eladó-megvehető húsként kezeli, és ezt még ki is mondja. Továbbá az emberi testet az evésre szánt hússal összefüggésbe hozni sérti az emberi méltóságot, és a reklám összességében sérti az általános emberi jogokat.

Többen is írtak arról, hogy vajon mit lehet ez esetben tenni (enyje, hát senki nem olvasta el a reklámok és NEMek kiállításon kitett tablókat, mi a teendő ilyenkor?? ;-)). Szerintem az első lépés az ilyen reklám elleni fellépés esetén, hogy a szabályoknak megfelelően bepanaszoljuk. Bár az ÖRT szerint egy panasz is panasz, azt is ugyanúgy kötelesek elbírálni, mégis bátorítanék mindenkit, hogy tegye meg - legalább - ugyanezt, nem olyan bonyolult, online is lehet panaszt beadni, itt. Az ugyanis jobban látszik, hogy mennyire sérti a közízlést, az emberek méltóságát, ha nem egyetlen panasz érkezik, hanem minél több. Emellett persze lehet a hirdetést megrendelőnél is tiltakozni, csak ne várjatok választ. És lehet nyilvános tiltakozást kezdeményezni (megfontolandó).

Ami ellen érdemes lenne külön tiltakozást, olvasói levelet, satöbbit fogalmazni, az az Élet és Irodalom, amely augusztus 3-i számában leközölte ezt a hirdetést. (Shame on you!)

7 komment · 1 trackback

Címkék: reklám szexizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://statlerandwaldorf.blog.hu/api/trackback/id/tr72134509

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Blogocska 2007.08.08. 12:47:58

Böszme reklám… A minap láttam egy újságban egy Zalabaromfi zRt. reklámot, amiben valami csirkét reklámoztak. Ez még nem is baj, a baj az, ahogy ezt tették…A reklámban egy félmeztelen (tangában és tűsarkúban) nő látható, a testére pedig fel va.…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

verfarkasno 2007.08.07. 16:34:41

Köszönöm Statler,

én is irtam az ORT-nek.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.08.07. 21:31:50

Nem értem a felháborodást. Tényleg vehető, bérelhető női test. Megzabálnám mondat hány férfi szájáfól hangzik el?

Ennyi poén belefér a jóizlésbe még.

kph 2007.08.07. 22:11:42

IGe,
ez, mint poén? Már látom, amint az egyszeri háziasszony a fagyasztott csirkehúsok között válogat, és a Zalabaromfi láttán felcsillan a szeme: aha, ennek a reklámja az a jó bige....Nem is értem. Annak helyében, aki ezt kitalálta, mélyen elásnám magam, és sose foglalkoznék többet kreatív munkával.

wegazzo · http://mdah.blog.hu/ 2007.08.08. 10:25:32

Hát ha ezen kiakadsz, akkor max 2 év még és te simán öngyilkos leszel tesó:)
Szerintem sem gáz! Nam a csaj miatt megy majd el az étvágyam!
Sokkal undorítóbb az, ahogy a húst tárolták mielőtt megveszem!
Ennyi erővel minden reklámot be lehetne tiltani!

schiele 2007.08.08. 10:37:01

de a célját elérte.. beszéltek róla.

hept 2007.08.08. 10:44:55

A cél a dögtetemek eladása lenne. Ha beszélnek róla páran (pl. de szar ez a plakát!) az még a Zalahúsnak nem sokat ér. Max a reklám készítôje feszíthet büszkén, hogy de sikeres is vagyok, észrevették a mûvemet. Jelzem alig vannak akik errôl beszélnek, az össz. lakossághoz képest. Szóval nem átütô a siker.

Panasz Muki 2007.08.15. 21:09:08

Statler,
Köszi a bátorítást, írtam és már választ is kaptam, elmeszelték a társaságot, királyság!