HTML

Statler & Waldorf - a kritikus páholy

Társadalom- és kultúrkritika, turizmus, városszeretés, valamint a nők és férfiak közötti egyenlőséget érintő témák. Egy blog Statler és Waldorf kritikai hozzáállásával, de korántsem a páholyból szemlélve a dolgokat.

Legutóbb ezt írtátok

Kulcsszavak

admont (1) ajánló (31) állat (1) alma mahler (1) altaussee (1) amerika (13) antsy pants (1) austen (1) ausztria (45) barcelona (4) bécs (68) berlin (3) betancourt (1) bhuttó (1) bicikli (5) biznisz (1) bkv (6) blog (6) bölcsőde (4) brandauer (1) brotherhood of man (1) brüsszel (1) budapest (25) bük (1) bulvár (3) bűn (2) burgenland (1) celine dion (1) cirkusz (1) civil kurázsi (24) civil kurazsi (4) collegium hungaricum (1) család (14) családtámogatás (7) csalogány (1) culturawien (1) david bowie (2) del ponte (1) demokrácia (1) díj (1) diszkrimináció (1) divat (1) dixie chicks (1) dizájn (3) donovan (1) döntéshozatal (5) ebh (1) egyház (2) élet gondolatébresztő közélet kritika megmondás tudomány vélemény (1) emberi jogok (4) emberkereskedelem (1) emma thompson (1) ensz (3) építészet (5) erőszak (21) étel ital (15) étterem (9) eu (3) európa (7) falk miksa (1) fats domino (1) fejlesztés (2) feminizmus (3) férfiak (14) film (23) foci (2) fogyatékos (6) fotó (6) franciaország (1) fürdő (2) gary oldman (1) gazdaság (8) gender mainstreaming (5) george harrison (1) gondolatébresztő (1) gosausee (1) gyerek (21) háború (2) hallmark (1) háztartás (3) heinz fischer (1) helyek (9) hobbi (1) holokauszt (3) humor (2) i. erzsébet (1) időjárás (1) india (3) internet (3) irán (1) irodalom (14) iszlám (1) isztambul (2) izland (2) jane birkin (1) japán (2) jeruzsálem (2) joan baez (1) john lennon (1) jugoszlávia (1) juno (1) kánaán (1) katie melua (1) kerekesszékes (8) kiállítás (18) kimya dawson (1) kína (1) koelbl (1) koestler (1) költözés (1) konferencia (5) könyv (12) korcsula (1) kórház (1) kőszeg (1) kosztolányi (2) középkor (1) közlekedés (17) kreatív (4) kritika (26) kt tunstall (1) kultúra (9) kvóta (10) lámpás (1) lapszemle (34) leonard cohen (1) lift (1) lmbt (12) (1) london (1) los angeles (2) lustig (1) luz casal (1) maci (1) márai (1) máv (3) megmondás (1) menekült (1) mese (2) műgyűjtők éjszakája (1) munka (6) napló (1) németország (2) nemi erőszak (3) nemzetkép (1) népesedéspolitika (2) nina simone (1) (31) nők (91) norvégia (1) nyelv (3) oecd (1) oktatás (4) padova (1) pakisztán (1) pápa (1) párizs (4) paul mccartney (1) pécs (1) persepolis (1) pink floyd (1) plassnik (1) polcz alaine (1) politika (30) pozsony (1) programok (1) prostitúció (6) pürgg (1) pusa (1) rasszizmus (1) regisztrált élettársi kapcsolat (1) reklám (12) remíz (1) roma (1) ruszt (1) salzburg (2) san diego (2) schwartzer (1) skansen (1) something (1) sport (4) stockholm (4) svájc (6) svédország (8) swarowski (1) szabadság (1) szexizmus (6) szexuális felvilágosítás (1) színház (4) szobor (2) szoftver (1) szombathely (1) szórakozás (1) sztereotípia (4) szülés (3) tanulás (1) tehén (1) temető (2) tenerife (2) terrorizmus (1) test (3) tévé (9) them (1) the beatles (1) the who (1) történelem (22) törvény (2) tudás (1) tudomány (7) turizmus (34) ünnep (28) űrkutatás (2) valcer (1) van gogh (1) vapiano (1) város (41) varsó (1) vécé (4) velence (4) víz (1) wahorn (1) wellness (1) wikigender (1) wikipedia (1) zaklatás (3) zene (31) zöld (14) zsidó (3) Címkefelhő

Akit nem érdekel a közönség

2008.12.10. 11:05 Waldorf

Grigorij Szokolov játszott a bécsi Konzerthausban, nem először, s nyilván nem utoljára.
Az egész terem félhomályban, csak fönn, a színpad fölött világít néhány lámpa, de azok is halványan. Bejön Szokolov, leül és elkezdi. Mozart f-dúr szonáta. Miért van az, hogy folyik a könny a szememből? Jobb lenne egyedül lenni, akkor átadhatnám magam a sírásnak, de most azért mégis itt ülnek körülöttem. Valami fáj és szép és szorít. Valami szomorú és néha derűs. Az egyik szonátát 19 évesen, a másikat huszonévesen írta. Amikor vége, Szokolov nem áll fel és nem megy ki és jön újra és fények és ünneplés, hanem ülve marad és kezdi a következőt. S amikor vége, néhányszor bejön, meghajol előre-hátra és kész. Arca mozdulatlan.
A második részben két Beethoven szonáta. Látom szemben a zongora mögött az anyát a lányával, már a szünetben megfigyeltem őket, annyira egyformák, csupán húsz év a különbség, az anya finom fehér blúzban és fekete kasmír kardigánban, a lány fekete harisnyában és halványlila pamutruhában, mindkettőn finom lánc és hasonló szemüveg. Szemben ülnek, kis fáziskéséssel teszik kezüket karba vagy a térdükre, elmélyülten figyelnek.
A végén egy orkándzsekis középkorú pasas egy szép csokor fehér rózsát visz a színpadra, elkerülik egymást, Szokolov olyan keveset van ott, nem hajlong, nincsenek fények, úgyhogy a pasi leteszi a virágot a székre. Szokolov visszajön, felrakja a zongorára (ezért nem látjuk mostantól, de ez nem is érdekes, hiszen amúgy is félhomály van), és jönnek a ráadások. Hat darab, rövidek, virtuózak. Közben feláll, kimegy, arca nem változik, nem látunk rajta örömöt sem, semmit. Nem tudom, hogy szerény-e vagy az egész ki van találva… Nem is érdekes. A fontos, hogy megtörtént a csoda, a zene történt velünk.
 

Szólj hozzá!

Címkék: zene bécs

A bejegyzés trackback címe:

https://statlerandwaldorf.blog.hu/api/trackback/id/tr53814548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása